Dia’s deel 23

Mijn moeder met een modieuze jurk op de foto…(klik groot)

Het laatste deel dia’s kijken voor de vakantie en dit is dan ook een deel over vakantie en wel die van mijn ouders in het jaar 1970, dus 2 jaar voordat ik was geboren.

Deze keer gaan we vanaf Ameland door Frankrijk naar Rosas in Spanje met de Auto. Dat was toen nog heel normaal maar ik moet er nu niet meer aan denken.

Dit is de serie over de door mij ingescande dia’s van de eerste 10 jaren van mijn leven en van even daarvoor waarvan ik enkel een paar foto’s had en nu heel veel plaatjes met behulp van een scanner(klik voor meer info).

KLIK voor DEEL1, DEEL2, DEEL3, DEEL4, DEEL5, DEEL6, DEEL7, DEEL8, DEEL9, DEEL10, DEEL11, DEEL12, DEEL13, DEEL14, DEEL15, DEEL16, DEEL17, DEEL18, DEEL19, DEEL20, DEEL21, DEEL22.

Een vakantie met mijn opa en oma en mijn vader en moeder in een oude opel cadet door Frankrijk naar Spanje om daar aan de kust naar een vakantie huisje te gaan.
Toen was dat allemaal luxe maar nu zou ik toch echt niet meer met mijn ouders naar Spanje op vakantie gaan en al helemaal niet met de auto.

Voordat we op vakantie gaan nog even een paar plaatjes van Ameland met een nest met Kievits eieren. Vroeger mocht je die nog zoeken en meenemen in Friesland en ik ben ook vaak met mijn opa op Ameland wezen zoeken naar Kievits eieren en heb ze ook gegeten.
Daarna zien we nog de Pier van Hollum waar de boot naar Ameland vanaf vertrekt….

Een nestje van 4 kievits eieren gevonden, ze werden vaak meegenomen en gegeten toendertijd. !(klik groot)

Vertrek van de boot naar Ameland vanaf de pier van Hollum in Friesland….(klik groot)

Mijn opa, oma en moeder op een terras aan de koffie voor vertrek op vakantie!(klik groot)

Mijn opa bij de vakantie bungalow lekker aan het uitrusten….!(klik groot)

Mijn opa en oma op een terras in Rosas en ik wist niet eens dat mijn opa ooit heeft gerookt, maar ook weer niet zo vreemd in die tijd…(klik groot)

Onderweg terug even een korte pauze bij de auto..(klik groot)

Terug in Friesland op een Zielboot bij Grou samen met vrienden genieten van Zeilen, dat vindt ik ook nog altijd heerlijk om te doen….(klik groot)

Dit bericht werd geplaatst in Mijn dias en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Dia’s deel 23

  1. Hans zegt:

    Wat was het toen nog eenvoudig gezellig, je ging op vakantie met het voertuig wat voor handen was.
    Ook het meenemen van Kieviet eieren is strenger geworden.
    Ha bekende pier, in 1974 was ik daar als zestienjarige voor het eerst alleen op vakantie.
    mooie beelden, ja roken was toen nog heel normaal. Hans

  2. Renesmurf zegt:

    ja, soortgelijke foto`s, als met die eieren, komen me bekend voor, zoiets heb ik ook vaak in ons album gezien!

  3. Suske zegt:

    ik heb bij mijn moeder ook nog dergelijke foto’s liggen. Daar moet ik eens werk van maken.

  4. Redstar zegt:

    Ik was deze site kwijt door mijn pc problemen een poos geleden. Nu weer gevonden dankzei jou reactie 😛
    Leuke dia’s weer. Je hebt er heel wat zo ondertussen.

Geef een reactie

