Dia’s deel 24

Mijn ouders op hun trouw dag in de portiek bij mijn oma..(klik groot)

Na de vele vakantie kiekjes van Kreta gaan we weer even bijkomen met het serieuze werk want de series dia over mijn verleden en de jaren daarvoor zijn we nog lang niet klaar.
Het is het jaar 1971 en over een jaar zal ik op de wereld komen….

Deze keer gaat het over het huwelijk van mijn ouders en de weken in aanloop daar naar toe.
Mijn Neef, mijn tante, mijn opa, oma en overgroot opa, mijn tantes, mijn nichten en vader en moeder natuurlijk komen allemaal voorbij in dit deel.

Dit is de serie over de door mij ingescande dia’s van de eerste 10 jaren van mijn leven en van even daarvoor waarvan ik enkel een paar foto’s had en nu heel veel plaatjes met behulp van een scanner(klik voor meer info).

KLIK voor DEEL1, DEEL2, DEEL3, DEEL4, DEEL5, DEEL6, DEEL7, DEEL8, DEEL9, DEEL10, DEEL11, DEEL12, DEEL13, DEEL14, DEEL15, DEEL16, DEEL17, DEEL18, DEEL19, DEEL20, DEEL21, DEEL22, DEEL 23.

Nog een weekje vakantie op het strand van Ameland, lekker genieten van de Hollandse zon die vroeger meer leek te zijn schijnen dan nu maar dat terzijde. Dan nog even naar het Skutsje zeilen kijken en mijn moeder nog even met mijn jongste nicht op schoot maar dan toch echt trouwen…

Natuurlijk was ik er zelf nog niet toen mijn ouders gingen trouwen maar ik was al wel in aantocht. Het zou dan ook niet lang meer duren alvorens de personen in dit deel met mij kennis zouden maken maar dat komt in een volgende keer want er zijn nog genoeg dia’s om doorheen te zappen…….

Mijn Neef op schoot bij mijn opa aan het telefoneren dat toen nog niet mobiel was maar hij deed zijn best!. !(klik groot)

Mijn moeder en tante aan het zonnen op het Amelandse strand en op de voorgrond mijn oudste nicht aan het spelen in het zand….(klik groot)

Skutsje silen in Friesland, altijd spannende wedstrijden met veel wind, ook in 1971..!(klik groot)

Mijn opa en oudste nicht kijken toe hoe mijn moeder mijn jongste nicht de fles geeft…Alvast oefenen voor mij want ik zou er een jaar later ook bijkomen…!(klik groot)

Dan breekt de trouwdag van mijn ouders aan en komt heel de familie bij mekaar. Mijn neef en nicht begeleiden mijn ouders en dat is best spannend!..(klik groot)

Op de achtergrond de trotse grootvader en moeders en vaders van mijn ouders..(klik groot)

van links naar rechts mijn neef, mijn overgrootvader, de zus van mijn moeder, wet ik niet, weet ik niet en mijn tante. Wel mooie aparte jurken toen hoor!..(klik groot)

Dit bericht werd geplaatst in Mijn dias en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Dia’s deel 24

  1. RenéSmurf zegt:

    Zo, dat is wel even een hele stap terug! Maar evengoed, toch toen ook al kwam het strand er in voor!

  2. Hans zegt:

    Toen trouwde men nog vanuit het huis van de bruid.
    Een mooi bruidspaar.
    Bijna mobiel bellen, maar aan het speelgoed zie je dat telefoon al gemeengoed was geworden.
    Friesland is nog steeds de zeilprovincie.
    Prachtig de kleding uit de jaren 70. Hans

  3. Redstar zegt:

    Een erg leuke serie vandaag. Jager zijn geschiedenis zonder Jager haha 😀

Geef een reactie

