Dia’s deel 25

Mijn moeder op een brug in Zierikzee, vele jaren later ben ik daar over die brug ook overheen gelopen.(klik groot)

Het is weer tijd voor een tussenstop in de vakantie naar Kreta serie  voor een aantal plaatjes uit de oude doos.
We gaan terug naar 1971, het jaar voor mijn geboorte. In het vorige deel gingen mijn ouders trouwen en nu zijn ze voor een korte huwelijksreis naar Zeeland geweest.
Blijkbaar is het mijn moeder goed bevallen in Zeeland want tegenwoordig woont ze daar en heeft het er goed naar haar zin.

Dit is de serie over de door mij ingescande dia’s van de eerste 10 jaren van mijn leven en van even daarvoor waarvan ik enkel een paar foto’s had en nu heel veel plaatjes met behulp van een scanner(klik voor meer info).

KLIK voor DEEL1, DEEL2, DEEL3, DEEL4, DEEL5, DEEL6, DEEL7, DEEL8, DEEL9, DEEL10, DEEL11, DEEL12, DEEL13, DEEL14, DEEL15, DEEL16, DEEL17, DEEL18, DEEL19, DEEL20, DEEL21, DEEL22, DEEL 23, DEEL24.

Deze keer zien we waarom ik altijd foto’s van mijn eten laat zien, want het blijkt erfelijk te zijn. Daarna zien we mijn vader aan het schilderen en ik was vroeger ook goed met tekenen maar ben er nooit mee verder gegaan.

Daarna gaan we naar het in aanbouw zijnde huis in Grouw waar ik mijn jeugd heb gewoond en daarna gaan mijn ouders op vakantie naar Joegoslavië zoals het toen nog heette. Ik weet nog dat ik er samen met mijn ouders vele jaren later nog eens ben geweest maar toen zat ik niet meer in de buik van mijn moeder…

Mijn ouders aan het avond eten in een hotel in Zeeland, mijn moeder moet er een beetje om lachen want die weet vast dat ik later ook allerlei eten foto’s van mijzelf op mijn blog zal plaatsen….!(klik groot)

Mijn vader is een kalender plaatje aan het naschilderen. Ik weet dat hij vroeger een aantal schilderijen heeft gemaakt maar heb geen idee waar die zijn gebleven..Misschien over 100 jaar de nieuwe van Gogh? :)….(klik groot)

Aanbouw van onze nieuwe woning in Grouw in het najaar van 1971.!(klik groot)

In de winter van 1971 ligt het werk er stil en is er nog weinig veranderd!(klik groot)

Dan gaat het ineens snel in het voorjaar en dat moet ook wel want in maart zal ik ter wereld komen en moet er natuurlijk een huis klaarstaan!..(klik groot)

Nog even op vakantie naar Joegoslavië, ow en weer met eten en drinken op de foto, dat kan geen toeval zijn!..(klik groot)

Mijn moeder op het strand bij Split Joegoslavië, het ziet er nu heel anders uit!!..(klik groot)

Dit bericht werd geplaatst in Mijn dias en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Dia’s deel 25

  1. Karel zegt:

    Toch leuk die oude plaatjes, zo als ik het ook herken van vroeger maar toen was ik 4 ofzo….

  2. Hans zegt:

    Gelukkig is dat stukje Zierikzee nog niets veranderd.
    Eten is toch een moment dat je samen bent, zo leg je dat ook graag vast.
    Je vader is een begenadigd schilder.
    Het leuke is dat de woningen er nog steeds staan.
    Het bier en strand snap ik nu ook. Hans

  3. Renesmurf zegt:

    En ook nog even op vakantie! Ja, dat waren nog eens tijden, mooie tijden! Nu ook wel natuurlijk.

  4. Redstar zegt:

    Tja, wat kan ik zeggen.. Zeeland is de bom 😀
    En de dia’s spreken voor zich. Goed om ze te hebben denk ik/

  5. Margreet zegt:

    Bij mijn ouders enkele schilderijen van je vader…

Geef een reactie

