Dia’s deel 26

Mijn moeder op de foto bij de st. Gothard tunnel in Zwitserland..(klik groot)

Het is al weer even geleden en ik heb ook wat weinig tijd gehad maar het is tijd voor een nieuw stukje geschiedenisles uit mijn historie.

We zijn aan het einde van het jaar 1971 en we naderen mijn geboorte.
Mijn ouders zijn nog bezig met hu  huwelijksreis door Joegoslavië, via Italië, Venetië en de alpen terug naar Nederland.

Dit is de serie over de door mij ingescande dia’s van de eerste 10 jaren van mijn leven en van even daarvoor waarvan ik enkel een paar foto’s had en nu heel veel plaatjes met behulp van een scanner(klik voor meer info).

KLIK voor DEEL1, DEEL2, DEEL3, DEEL4, DEEL5, DEEL6, DEEL7, DEEL8, DEEL9, DEEL10, DEEL11, DEEL12, DEEL13, DEEL14, DEEL15, DEEL16, DEEL17, DEEL18, DEEL19, DEEL20, DEEL21, DEEL22, DEEL 23, DEEL24, DEEL25.

Deze keer nog een paar laatste plaatjes van de huwelijksreis van mijn ouders door Europa en daarna terug naar Grouw waar we zouden gaan wonen. Uiteindelijk belanden we weer op Ameland want daar speelt een groot deel van onze familie geschiedenis zich af in de jaren zeventig en tachtig.

We gaan daar naar het strand in weer en wind en we zien mijn opa aan het vissen zoals ik hem later ook heb leren kennen toen ik op de wereld kwam en meeging naar de zee om te vissen.
Zaterdag weer een nieuwe game update over mijn battlefield 4 avonturen als ik er de tijd voor kan vinden natuurlijk.

Mijn moeder in Venetië op heb bekende centrale plein tussen de duiven….!(klik groot)

Nog even op de foto langs de kanalen in Venetië …(klik groot)

Terug in Nederland een bezoek brengen aan het skutsje silen in Grouw.!(klik groot)

Mijn vader en mijn opa op het strand van Ameland!(klik groot)

Mijn schoonfamilie, vader en opa en oma op het strand om een windscherm op te zetten en volgens mij is het best winderig en fris op het strand!!..(klik groot)

Mijn twee nichtjes aan het pootje baden in de toch nog koude zee volgens mij…..(klik groot)

Mijn opa aan het vissen in de zee. Hij had een eigen rook ton om de vis te roken en te bakken..(klik groot)

Dit bericht werd geplaatst in Mijn dias en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Dia’s deel 26

  1. Hans zegt:

    Een mooi moment om sneeuw foto’s te plaatsen.
    Venetië is steeds meer aan het zakken, was toen nog niet.
    Een windscherm namen mijn ouders ook altijd mee.
    opa is trots op zijn vangst. Hans

    ot, in plaats van nootjes, krijg je gereedschap bij de ikea vogel

  2. Redstar zegt:

    Hmmm, een rook-ton is heerlijk. De verse vis gelijk roken. We doen dat hier ook.

  3. Hans zegt:

    Earth & Fire, fire komen beide voor op de vakantie. Hans

  4. RenéSmurf zegt:

    ja, het kan toch allemaal raar lopen.
    En dat schetst een leven, en de belangrijkste momenten legt men vast! Toen al!

  5. Ben met het opruimen en uitzoeken ivm de verhuizing ook nog honderden foto’s tegen gekomen, had ik maar tijd er iets mee te doen.

  6. Linda zegt:

    Wat bijzonder de foto’s van je opa!

Geef een reactie

