Dia’s deel 27

Mijn opa en oma en moeder op Ameland op de foto aan het zonnen(klik groot)

Na al het geweld de afgelopen twee weken in Battlefield 4 is het nu weer even tijd voor een moment van bezinning en terugblikken naar waar ik ooit vandaan ben gekomen.
Het zijn de laatste momenten van 1971 en over 3 maanden zal ik ter wereld komen….

Dit is de serie over de door mij ingescande dia’s van de eerste 10 jaren van mijn leven en van even daarvoor waarvan ik enkel een paar foto’s had en nu heel veel plaatjes met behulp van een scanner(klik voor meer info).

KLIK voor DEEL1, DEEL2, DEEL3, DEEL4, DEEL5, DEEL6, DEEL7, DEEL8, DEEL9, DEEL10, DEEL11, DEEL12, DEEL13, DEEL14, DEEL15, DEEL16, DEEL17, DEEL18, DEEL19, DEEL20, DEEL21, DEEL22, DEEL 23, DEEL24, DEEL25, DEEL26.

Deze keer gaan we alweer naar Ameland waar veel van mijn familie historie ligt en het eiland wat ik toch ook af en toe wel mis. Ik was er 2009 voor de laatste keer weer eens en het kwam me erg vertrouwd over allemaal daar. Inmiddels ben ik in deze dia serie dan wel al op de wereld maar nog in de buik van mijn moeder met de kerst van 1971 en daarna wordt het echt aftellen.

Als ik zo de dia’s terug kijk dan was het toch wel een gelukkige tijd met tradities vieren de familie stond centraal en had goed contact. Tegenwoordig is dat helaas wel anders want we zijn allemaal van elkaar gescheiden en velen op deze dia’s leven inmiddels niet meer. Toch zo is het leven en dat maakt dit terugblikken ook wel zo leuk!
Volgende bericht zal wel weer uit de loopgraven van Battlefield 4 komen denk ik zo maar!

De boot van en naar Ameland van zo’n 41 jaar geleden want een jaar later zou ik er ook op varen…!(klik groot)

Mijn moeder met de hond van mijn tante, Pasja die ik ook nog zal uitlaten op Ameland …(klik groot)

Mijn oma met een gek hoedje, geen idee waarom want we kennen daar geen Carnaval.!(klik groot)

Aan de drank, ik denk dat er wat te vieren en dat zou zo maar de aankondiging kunnen zijn dat ik onderweg ben!!(klik groot)

Ons nieuwe huis(eind 1971) staat er inmiddels maar nu nog hard werken aan de tuin en de binnenkant!!..(klik groot)

Mijn oma snijd de kalkoen aan met de kerst van 1971 en dat al in het nieuwe huis van mijn ouders…(klik groot)

De openhaard met de kerstboom ernaast en toen nog met echte kaarsjes want er waren nog geen kinderen in de buurt….(klik groot)

Mijn grootvader, opa en oma en moeder proosten op de kerst en het nieuwe jaar waarin ik na 3 maanden geboren zou worden.(klik groot)

Dit bericht werd geplaatst in Mijn dias en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Dia’s deel 27

  1. Karel zegt:

    Leuke plaatjes van vroeger met nog echte pixels en vuil op de lens! Dat was nog eens een mooie tijd! 🙂

  2. Suskeblogt zegt:

    het leven was veel eenvoudiger dan dat van nu, dat straalt zo uit die foto’s.

  3. Hans zegt:

    Als daar je wortels liggen, blijft het vertrouwd.
    Vroeger werd er volgens mij meer met de familie samen gedaan.
    volgens mij ben ik ook nog over gevaren met de prinses Maria Louise in 1974.
    Foto staat trouwens in spiegelbeeld.
    Je oma was vast een vrolijke vrouw.
    Gezellige familie foto’s, proost. Hans

    ot. Namens het Bank vrouwtje, hartelijk dank voor een zilvervloot aan felicitaties.

  4. hahaha ergens wel mooi om een blog te maken over de maanden voor je geboorte . Ennuhhh misschien was het wel het zondagse hoedje van je oma 🙂

  5. Redstar zegt:

    Ja, wie had dat ooit gedacht dat kleine Jager zo verzot op wargames zou worden. Ik blijf de kleur en uitstraling van deze dia’s te gek vinden.

  6. RenéSmurf zegt:

    Het is toch wonderwel dat we toen en nu al voor onze geboorte kunnen kijken! En te bedenken wat de generatie`s na ons allemaal kunnen nazien van deze tijd! Woei.

Geef een reactie

