Mass effect trilogy deel 2

De cd hoes van Mass effect deel 2.(klik groot)

Afgelopen weekend ben ik dan aan deel 2 begonnen van de Mass Effect game serie(klik).
Deel 1(klik) heb ik vrij snel doorgespeeld omdat het grafisch nou niet meer van deze tijd is en daarom heb ik het bij de verhaallijn gehouden zonder al te veel extra missies te doen.

D
it tweede deel is al veel mooier en ook weer veel uitgebreider dan deel 1 en daarom neem ik ook ruim de tijd om op onderzoek uit te gaan en planeten te ontdekken.
In een aantal gevallen is dat ook nodig voor grondstoffen zodat je bepaalde upgrades kunt maken voor jezelf, je schip of je team.

In deel 2 van deze derde persoons(dus je loopt achter de persoon speelt aan) schietgame en RPG(role playing game(klik)) start je 2 jaar na deel 1 en heb je het universum gered van de zogenaamde reapers. Helaas hebben ze je gevonden en wordt je ruimteschip de “Normandy” neergeschoten en gaat de hoofdpersoon Commander Shepard een specter (soort commando) die je speelt dood.

Gelukkig is er een mysterieuze weldoener die je weer tot leven wekt na 2 jaar en deze wil dat je opnieuw het universum gaat redden omdat die reapers er nog steeds ergens zijn.
Hiervoor heb je hulp nodig en daarom ga je op zoek naar sterke medestanders die je kunnen helpen.

Je krijgt een nieuw schip met dezelfde naam als in deel 1 dus “Normandy”en gaat heel wat planeten en ruimteschepen af op zoek naar mee vechters. Je hebt de beschikking over verschillende wapens en ook krachten die je kunt inzetten tijdens gevechten waarbij je altijd 2 medestanders bij je hebt die je ook kunt aansturen.
Na veel omzwervingen en aparte missies kun je ruim 100 uur in de game zitten en het einde nog niet bereikt hebben omdat je zoveel kunt ontdekken en doen.

D
aarnaast kun je jezelf ook ontwikkelen als held of juist als bozerik en aan de hand daarvan kun je dus ook andere gesprekken voeren met de personen die je ontmoet. Dat maakt dat er veel diepgang in het spel zit dat het zelfs de moeite waard maakt om nog eens over nieuw te spelen maar dat ga ik niet doen want ik ga hierna op naar deel 3 van deze trilogie en die beloofd nog weer indrukwekkender en uitgebreider te worden dus ik ben er nog lang niet klaar mee!

Het einde ga ik niet verklappen want die weet ik nu ook nog niet maar daarvoor kun je het voor een paar Euro ook zelf kopen en spelen!
V
olgende keer dus deel 3 van deze trilogie maar dat kon nog wel eens een week of 2 gaan duren voordat ik daaraan ben begonnen!

Een aantal medespelers in de game die je als teamgenoten kunt opzoeken en vragen om met je mee te gaan vechten.(klik groot)

Een screenshot uit de game waarin je net bent geraakt door een energie wapen!..(klik groot)

Het selectie scherm waarin je 2 medespelers kunt kiezen die met je mee op missie gaan!..(klik groot)

De persoon die je weer tot leven heeft gewekt en die eigenlijk je baas is maar niet te vertrouwen!..(klik groot)

Aangekomen op een jungle planeet op zoek naar overlevenden. 1 van de vele missies in de game!..(klik groot)

Dit bericht werd geplaatst in Mijn Game Reviews en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Mass effect trilogy deel 2

  1. RenéSmurf zegt:

    ja, dat is heel iets anders dan naar de radio luisteren! Ha, zelfs luisteren en kijken tegelijkertijd lijkt me onmogelijk. En de overeenkomst is dan toch dat je met je hersens ergens diep in zit.

  2. Redstar zegt:

    Als ik het spel goedkoop tegenkom zal ik het eens aanschaffen. Ik heb nu toch al meer spellen dan ik in 5 jaar kan spelen 😀

  3. Volgens mij is het gewoon een verhaal dat spel.

Geef een reactie

