Dia’s deel 33

Mijn opa en oma wandelen me naar huis…..(klik groot)

We gaan weer een paar dia’s uit mijn verleden bekijken en we starten ergens in 1973 en gaan naar Ameland zoals elk deel maar di keer naar een nieuwe caravan!

Dit is de serie over de door mij ingescande dia’s van de eerste 10 jaren van mijn leven en van even daarvoor waarvan ik enkel een paar foto’s had en nu heel veel plaatjes met behulp van een scanner(klik voor meer info).

KLIK voor DEEL1, DEEL2, DEEL3, DEEL4, DEEL5, DEEL6, DEEL7, DEEL8, DEEL9, DEEL10, DEEL11, DEEL12, DEEL13, DEEL14, DEEL15, DEEL16, DEEL17, DEEL18, DEEL19, DEEL20, DEEL21, DEEL22, DEEL 23, DEEL24, DEEL25, DEEL26, DEEL27, DEEL28, DEEL29, DEEL30, DEEL31, DEEL32.

We beginnen natuurlijk weer met mij want daar gaat deze serie over maar ook zijn er in deze periode de meeste dia’s van gemaakt toen. Daarna zien we een trotse opa die de caravan op Ameland binnenhaalt en laat plaatsen op de plek waar de vorige een aantal maanden eerder is weggewaaid(klik).

Daarna ben ik achter het stuur te vinden want ik kon al autorijden op mijn tweede en daarna niet meer eigenlijk. Mijn opa was een echte autofanaat en had ook een hele mooie auto achter af gezien namelijk een Moskvitch 408(klik). Ik wist niet eens wat voor auto het was maar hij had veel historie!

Het einde van dit deel is voor mijn moeder die aan het tennissen is op de toen nog vrij nieuwe tennisbaan waarop wij toen zo ongeveer uitzicht hadden vanuit ons woonhuis. Ik ben er vorig jaar terug geweest maar er worden nu woningen gebouwd op dit sport terrein waaraan ook mijn lagere school lag maar die bestaat inmiddels ook al niet meer…
Volgende keer weer iets over games maar welke weet ik nog even niet want ik speel er een aantal door elkaar heen…

Lekker badderen in de tuin, ja ik vond het heerlijk in het water!(klik groot)

Kopje thee in de tuin met een koekje en dan kan ik ineens best cool kijken naast mijn moeder….(klik groot)

De nieuwe caravan komt eraan en die zal er ook bijna 40 jaar staan op Ameland met de naam de Jagershut en opa is blij!(klik groot)

Het plaatsen van de Jagershut op de camping boomhiemke bij Hollum op Ameland en hier zal ik jarenlang iedere zomer te vinden zijn!!(klik groot)

De caravan staat nog maar net en ik sta er weer mee op een plaatje natuurlijk en mijn opa op de achtergrond…!!(klik groot)

Achter het stuur van de auto van mijn opa en toen vond ik autorijden nog wel leuk!! Ik had wel een dikke bult op mijn hoofd en dat moet ik nog even bij mijn moeder navragen ;)..(klik groot)

Aan de tennis is mijn moeder op een nieuwe tennisbaan tegenover van waar wij woonden en waar ik later ook mijn tennisdiploma zou halen en mooie wedstrijden zou spelen…(klik groot)

Dit bericht werd geplaatst in Mijn dias en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Dia’s deel 33

  1. logbankje zegt:

    Zo heb je wel goede herinneringen aan je opa en oma.
    Zo gaat het helaas, je oude woonomgeving veranderd ook in de loop der tijd.
    Altijd fijn om bij mama te zijn. Hans

  2. Suskeblogt zegt:

    van mijn oude woonomgeving schiet ook niets meer over dat de moeite loont. Gelukkig zijn er nog de herinneringen en de foto’s.

  3. John zegt:

    Een tennisdiploma? bestaan die dan? 😀 Leuke jagershut. Daar kan je goed in schuilen 🙂

  4. Linda zegt:

    Ik ben zo vaak verhuisd, een oude woonomgeving???
    wat een leuke foto’s!

  5. Is de stacaravan niet in de familie gebleven ?

  6. RenéSmurf zegt:

    Toch opgegroeid in een redelijk rijk milieu. Daar heb je mee geboft, en je kan daar nu nog van nagenieten.

Geef een reactie

