Dia’s deel 34

Op het Amelandse strand met een bal overgooien. Mijn moeder op de achtergrond aan het zonnen…..(klik groot)

Tijd voor een nieuw deeltje dia’s kijken en ook nu weer ben ik op bijna allemaal te zien maar dat is niet mijn schuld want ik heb de dia’s niet zelf gemaakt…

Dit is de serie over de door mij ingescande dia’s van de eerste 10 jaren van mijn leven en van even daarvoor waarvan ik enkel een paar foto’s had en nu heel veel plaatjes met behulp van een scanner(klik voor meer info).

KLIK voor DEEL1, DEEL2, DEEL3, DEEL4, DEEL5, DEEL6, DEEL7, DEEL8, DEEL9, DEEL10, DEEL11, DEEL12, DEEL13, DEEL14, DEEL15, DEEL16, DEEL17, DEEL18, DEEL19, DEEL20, DEEL21, DEEL22, DEEL 23, DEEL24, DEEL25, DEEL26, DEEL27, DEEL28, DEEL29, DEEL30, DEEL31, DEEL32, DEEL33.

Deze keer zijn we de hele serie op Ameland in het jaar 1973 en we gaan naar het strand en we zien wat plaatjes van de omgeving waar ik veel van mijn jeugd heb doorgebracht.
Ik heb ook eigenlijk alleen maar mooie herinneringen aan die tijden vroeger op Ameland met lange wandelingen, mooie strand bezoeken, spelen in het bos en bezoekjes aan de verschillende dorpen op het eiland.

Mijn vader leest mij in dit deel voor en dat komt volgens mij ook voor in de terugblik naar het overlijden van mijn vader(klik). Toen was het al samen met mijn broertje maar die is er hier nog niet. Dit deel wordt afgesloten met vissen die gefileerd worden door mijn vader. Mijn opa en ook mijn vader gingen regelmatig zeevissen en ik ben een paar keer mee geweest maar ben niet zo van het vissen…

Even een beetje tuin onderhoud aan het doen of was het in de zandbak?!(klik groot)

Aan het ontbijt in de caravan, lekker aan de boterham met chocopasta…(klik groot)

Papa leest voor uit eigen werk en ik help mee natuurlijk!(klik groot)

Het uitzicht vanuit onze caravan op de vuurtoren van Ameland en het bos op de achtergrond is het bos wat hieronder weer te zien is!!(klik groot)

De zogenaamde eendekooi in het bos bij de vuurtoren waar ik heel veel uren in heb gespeeld en gewandeld…!!(klik groot)

Uitzicht op Hollum vanaf een heel andere kant en hier gingen we vroeger vaak naar het strand maar dan eerst door een serie duinen die er nu niet meer zijn….(klik groot)

Schol vis schoonmaken op en daarna in de pan, ik heb ze vroeger veel gegeten…(klik groot)

Dit bericht werd geplaatst in Mijn dias en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Dia’s deel 34

  1. Suskeblogt zegt:

    wat me opvalt is dat je op die foto’s binnen al die drukke motieven ziet zowel op tafel als de gordijnen. Dat vind ik typisch voor die jaren 70.

  2. RenéSmurf zegt:

    Nou, dat zijn toch wel allemaal mooie dia`s. Compleet met wolken in de lucht en zo, schitterend.

  3. John zegt:

    Een leuke reeks weer. En scholletjes, ik vang ze nog. Vaak te klein om over na te denken. Soms lekker groot, en die gaan mee naar huis. De pan in dus 😀

  4. Paul zegt:

    Wat een werk al die dia’s inscannen. Maar wel een mooie manier om een stil te staan bij je jeugdherinneringen. Bij liggen de fotoboeken uit die tijd ergens in een doos op zolder. Toch jammer om die er niet eens bij te pakken.

  5. logbankje zegt:

    Je groeit goed, je bent een leuk ventje geworden.
    Je bent ook gek van zand en scheppen.
    Een leuke foto aan het ontbijt, eigenlijk zijn ze allemaal wel leuk.
    Een flinke vangst heeft je vader gehad. Hans

  6. Linda zegt:

    Wat een leuke serie weer!
    Die scholletjes, zaligg!

Geef een reactie

