Dia’s deel 37

Ik aan het spelen bij de caravan op Ameland…(klik groot)

Weer tijd voor een deeltje dia’s uit mijn jeugd kijken en we naderen de overgang van deze serie naar het einde van dit deel en dan het vervolg wat HIER al te zien was. In dit deel ben ik 2 jaar en gaan weer naar Ameland en vieren mijn opa een 50 jarig huwelijks feest

Dit is de serie over de door mij ingescande dia’s van de eerste 10 jaren van mijn leven en van even daarvoor waarvan ik enkel een paar foto’s had en nu heel veel plaatjes met behulp van een scanner(klik voor meer info).

KLIK voor DEEL1, DEEL2, DEEL3, DEEL4, DEEL5, DEEL6, DEEL7, DEEL8, DEEL9, DEEL10, DEEL11, DEEL12, DEEL13, DEEL14, DEEL15, DEEL16, DEEL17, DEEL18, DEEL19, DEEL20, DEEL21, DEEL22, DEEL 23, DEEL24, DEEL25, DEEL26, DEEL27, DEEL28, DEEL29, DEEL30, DEEL31, DEEL32, DEEL33, DEEL34, DEEL35, DEEL36.

Ook deze keer starten we weer op Ameland en we eindigen er ook met de uittocht van de reddingsboot op Ameland en daarna het inhalen van diezelfde reddingsboot. Het bijzondere was toen dat dat allemaal nog met paarden ging en altijd druk werd bezocht op het strand bij Hollum.
Het trieste is dan wel weer dat een deel van die paarden is verdronken in 1979 bij het te water laten van de reddingsboot door een ongeluk. De paarden werden meegesleurd de zee in en een aantal hebben het niet overleefd. Er staat nog steeds een monument ter herinnering aan die paarden waar ik op een latere vakantie naar Ameland nog een foto van heb gemaakt(KLIK).

Ik heb dit keer ook nog wat goed en wat slecht nieuws. Het slechte is dat deze serie nu echt bijna voorbij is maar het goede is dat de vorige serie nog een boel foto’s blijkt te bevatten want ik ben daar gestopt voor de vakantie van mijn ouders naar Tunesie maar er zijn ook nog foto’s van daarna dus hebben we nog wat te bekijken!.

De vlag hangt uit bij de Jagershut op Ameland voor het 50 jarig huwelijks feest van mijn opa en oma!(klik groot)

Ik speel in de zandbak samen met mijn vader..(klik groot)

Mijn oma krijgt kado’s en ik kijk toe..(klik groot)

Koffie met gebak op het terras en mijn overgroot opa is er ook nog bij…(klik groot)

De reddingsboot wordt uitgelaten met veel publieke belangstelling! Dit is 1984 maar vijf jaar later zouden een aantal van deze paarden verdrinken…!(klik groot)

De paarden voeren de reddingsboot de zee in.!!(klik groot)

Na een tochtje op zee komt de boot weer binnen en wordt deze weer door paarden binnengehaald…(klik groot)

Dit bericht werd geplaatst in Mijn dias en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Dia’s deel 37

  1. Suskeblogt zegt:

    we zijn dus nog voor een tijdje zoet met je foto’s. Je ouders hebben nogal een archief aangelegd.

  2. Hans zegt:

    Wat leuk, nu een aankondiging via FB.
    de datum is niet goed, je hebt 1997 geschreven, het is 1979.
    Maar de herinneringen blijven leuk van Ameland, ook voor mij.
    Eens komt er een einde aan de foto’s.
    Zoals opa er zit zaten er veel mannen bij, het driedelig pak bleef aan, hoe warm het ook was.
    De paarden blijven indrukwekkend. Hans

  3. RenéSmurf zegt:

    Het maakte toen zeker indruk, en dat maakt het nog steeds!

  4. Hans zegt:

    Dacht dat ik het al eens verteld had, op camping staan nu allemaal bungalows de caravans moesten weg. Hans

  5. John zegt:

    Leuk die boot. Wij hadden vroeger ook een boot. Altijd leuk gevonden.
    Nu trekt water me toch enorm.

Geef een reactie

