Dia’s deel 39

Sinterklaas bij opa en oma in Leeuwarden was altijd spannend!..(klik groot)

Het is weer tijd om te gaan terugblikken en deze keer gaan we naar sinterklaas en kerst van het jaar 1974.
De sinterklaas vierden wij altijd bij mijn  oma in Leeuwarden want in Grou waar ik toen woonde werd Sinterklaas niet gevierd maar sint Piter.

Dit is de serie over de door mij ingescande dia’s van de eerste 10 jaren van mijn leven en van even daarvoor waarvan ik enkel een paar foto’s had en nu heel veel plaatjes met behulp van een scanner(klik voor meer info).

KLIK voor DEEL1, DEEL2, DEEL3, DEEL4, DEEL5, DEEL6, DEEL7, DEEL8, DEEL9, DEEL10, DEEL11, DEEL12, DEEL13, DEEL14, DEEL15, DEEL16, DEEL17, DEEL18, DEEL19, DEEL20, DEEL21, DEEL22, DEEL 23, DEEL24, DEEL25, DEEL26, DEEL27, DEEL28, DEEL29, DEEL30, DEEL31, DEEL32, DEEL33, DEEL34, DEEL35, DEEL36, DEEL37, DEEL38.

Het was een gezellige periode met veel etentjes en samenzijn met vrienden en familie.  Sinterklaas was vroeger toch altijd wel een belangrijk familie feest met een grote sinterklaas feest en veel cadeaus.
In dit deel wordt ik ook geknipt en dat gebeurde meestal thuis door iemand die zei dat ze kon knippen. Ik had vaak een soort bibop kapsel en dat was niet fijn.

Verder in dit deel de eerste selfie van mijn vader maar toen bestond dat begrip nog niet.
We eindeigen met sinterklaas cadeaus uitpakken en het kerst diner van 1974. Hierna gaan we weer wat minder ver terug in de tijd want er zijn nog genoeg plaatjes die geplaatst kunnen worden…

Een etentje met mijn vader, oma opa en oom en tante(klik groot)

Mijn vader op een oude selfie, wie maakte ooit de eerste!.(klik groot)

Ik wordt thuis geknipt door een vriendin van mijn moeder. Daar gaan mijn blonde haartjes!(klik groot)

Lekker aan de fondue samen met vrienden van mijn ouders!..(klik groot)

Met moeders op de bank tv kijken, volgens mij was het spannend!.!(klik groot)

Cadeaus uitpakken met sinterklaas bij mijn opa en oma!!(klik groot)

Met mijn neef op de foto en op een slee die we nog lang hebben gebruikt in de sneeuw….(klik groot)

Mijn moeder aan de tafel bij mijn opa en oma aan het kerst diner…(klik groot)

Dit bericht werd geplaatst in Mijn dias en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Dia’s deel 39

  1. logbankje zegt:

    Weer een mooi tijdsbeeld zoveel herkenbare dingen die je ziet.
    Voor Sinterklaas wil je wel op bezoek.
    Je vader was zijn tijd ver vooruit met een selfie.
    Je had inderdaad een mooi kop blond haar.
    De draagbare tv komt me bekend voor, ook makkelijk op de camping.
    Een slee voor het leven, mijn lief haar slee hebben we nog steeds. Hans

  2. RenéSmurf zegt:

    Mooi he, de jaren 70, en Sinterklaas. Ik kwam ter wereld in 1974. Sinterklaas was toen al een oude man, sommige dingen veranderen niet.

  3. realjager zegt:

    Heerlijk herkenbaar dus en zo voel ik het ook 🙂

  4. John zegt:

    Wij vierde vroeger ook sinterklaas,. De halve familie bij elkaar. NU is er niets meer van over van dat feest bij de familie.

  5. Lachen zie je vader staan filmen met die lamp goh wat ik daar vroeger mee gesjouwd al dat licht om een beetje te filmen.

Geef een reactie

