Dia’s deel 41

Mijn broertje  wederom aan het fietsen op Ameland en het gaat al steeds beter!..(klik groot)

Het is weer tijd voor een deeltje dia’s kijken en we naderen de laatste vastgelegde vakantie in dia’s.
Natuurlijk starten we weer op Ameland waar volgens mij naast thuis wel de meeste dia’s zijn gemaakt door mijn vader.
We eindigen dit deel met een vakantie naar Joegoslavië en dan wel nog in de tijd van voor de Balkan oorlog in 1981.

Dit is de serie over de door mij ingescande dia’s van de eerste 10 jaren van mijn leven en van even daarvoor waarvan ik enkel een paar foto’s had en nu heel veel plaatjes met behulp van een scanner(klik voor meer info).

KLIK voor DEEL1, DEEL2, DEEL3, DEEL4, DEEL5, DEEL6, DEEL7, DEEL8, DEEL9, DEEL10, DEEL11, DEEL12, DEEL13, DEEL14, DEEL15, DEEL16, DEEL17, DEEL18, DEEL19, DEEL20, DEEL21, DEEL22, DEEL 23, DEEL24, DEEL25, DEEL26, DEEL27, DEEL28, DEEL29, DEEL30, DEEL31, DEEL32, DEEL33, DEEL34, DEEL35, DEEL36, DEEL37, DEEL38, DEEL39, DEEL40.

Dit keer dus de laatst op dia’s gedocumenteerde vakantie op Ameland want daarna gingen mijn ouders daar gescheiden naar toe want mijn beide grootouders hadden er een caravan op het zelfde caravan park.
Deze keer dus weer mijn broertje op de fiets maar volgens mij heeft onze hele familie wel leren fietsen op Ameland want mijn moeder deed dat al in Nes op Ameland en ikzelf heb daar ook leren fietsen bij de caravan.
Mijn vader deed op Ameland ook regelmatig hardlopen en ik herinner me ook nog dat hij iedere dag op de racefiets naar het werk ging en dat was toch op ruim 25 kilometer afstand. Nu ik zelf veel sport weet ik wel van wie ik dat heb geërfd..

De laatste dia’s zijn van de vakantie naar Joegoslavië(plaats portoroz(klik)) in het jaar 1982 en toen was er nog een IJzeren muur en was er nog een dictatuur in Joegoslavië bij elkaar hield. Het was ook wel een aparte vakantie waar ik nog wel mooie herinneringen aan heb en zeker als ik zo de dia’s terug kijk dan komen er wel weer gedachten naar boven. Volgende keer gaan we daar weer verder…..

Bezoek aan een stal op Ameland om te gaan paardrijden in de duinen(klik groot)

Mijn moeder op het terras van de caravan in de ochtend en lekker belicht omdat het een dia is en dan kan dat nog!!.(klik groot)

Mijn broertje met de huisdieren van onze tante. Voor zover ik kan herinneren heet de kat Ramses en de hond heette Pasja…(klik groot)

Mij vader komt thuis bij de caravan na een rondje rennen. Dat rennen zou ik later ook doen op Ameland maar dan ruim 20 jaar later over dezelfde route..(klik groot)

Aangekomen op het vliegveld van Zagreb en daarna naar Portoroz.!(klik groot)

In de haven van de noordelijk Joegoslavische kustplaats portoroz(klik voor link boven in tekst.)..!!(klik groot)

Dit bericht werd geplaatst in Mijn dias en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Dia’s deel 41

  1. RenéSmurf zegt:

    Het is toch erg leuk zo he, je eigen geschiedenis, en veel dingen herkenbaar! Mooi was die tijd!

  2. Zet je deze blogs ook ergens veilig weg, het vertelt wel heel veel over je jonge jaren. Mooi document wordt het ondertussen.

  3. logbankje zegt:

    Het leuke van je dia’s is, dat ik jou en je broer herken als ik ze zie.
    Het hardlopen heb je dus van je vader, hij had wel de spurt erin toen hij terug kwam.
    De vakantie in Portoroz is een vakantie die wel een speciaal tintje had. Hans

  4. John zegt:

    Rennen is zo lekker he. Leuke foto van je vader. Van mij namen ze ook een foto toen ik aan kwam rennen, maar die zag er niet uit haha

  5. Suskeblogt zegt:

    Joegoslavie is reeds lang van de kaart verdwenen. Er is daar veel veranderd sedert 1982.

Geef een reactie

