Vakantie Kreta 2014 deel 4

Een weer lekker eten, voor mij was het de Kleftiko een lam stoofschotel uit de oven met kaas en aardappelen…

Het weekend is weer begonnen en het is dus weer tijd voor een nieuwe blog update over onze Kreta vakantie dit jaar.
Alweer veel lekker eten, bier maar ook gezonde beweging zoals fietsen en hardlopen deze keer.

Onze vakantie naar Kreta was dit jaar van dinsdag 19 augustus tot en met dinsdag 2 september.
KLIK hier voor DEEL1, DEEL2, DEEL3.

Dus ook deze keer weer veel lekkere hapjes, bier en lekker uitgaan. Het lijkt wel weer alsof we niks anders hebben gedaan maar we zijn natuurlijk ook vrijwel iedere dag op het strand geweest maar daar heb ik de vorige jaren al heel veel foto’s van geplaatst.

Ik moet wel zeggen dat ik minder bruin begon aan de vakantie omdat we gewoon een beroerde zomer hadden in Nederland.
Voorgaande jaren was ik meestal al wat voor gebruind maar dit jaar was ik nog gewoon wit en moesten we helemaal van vooraf beginnen en dan is insmeren wel erg belangrijk.
Ik was de eerste dag vergeten mijn rug in te smeren en gelijk die avond was ik behoorlijk verbrand. Gelukkig is dat snel hersteld en waren we aan het einde vakantie wel goed bruin.

Ook dit jaar hadden we weer voor een schappelijk prijsje fietsen gehuurd en we kregen precies dezelfde als vorig jaar met zelfs onze eigen lampjes er nog op!
Toch altijd handig een fiets voor het boodschappen doen, strand bezoeken en voor het verkennen van de omgeving…

De alom bekende Moussaka, echt een typisch Grieks gerecht… (klik groot)

Een biertje bij het eten en ja ik zat aan het kleine glas bier… (klik groot)

Jawel mijzelf hardlopend over “the strip”in de ochtend na een tochtje door de oude dorpjes Koutouloufari en Piskipiano…… (klik groot)

Ons favoriete voorgerecht met een lekker stokbroodje, Schrimps Saganakis!(klik groot)

Terug bij Niko aan de bar buiten bij de bar van de Havana club.. (klik groot)

Gaby op de fiets terug van het strand onderweg naar de supermarkt. (klik groot)

Op de fiets even wachten op de mede reisgenoot want we gaan even snel naar beneden knallen… (klik groot)

Terug aan “the strip”weer even eten bij een oude bekende namelijk een lekkere Sirloin steak bij Kelly’s!.. (klik groot)

Voor club Havana genieten van alles wat er allemaal voorbij komt. Achter mij staat “umpa Lumpa”. Zo werd hij door de andere barkeepers genoemd maar je kon zeker met hem lachen!… (klik groot)

Dit bericht werd geplaatst in Mijn Kreta vakantie 2014 en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Vakantie Kreta 2014 deel 4

  1. madbello zegt:

    Dat ziet er verrukkelijk uit, lekker zuipen, eten en wat rest nog volgt 😛 LEKKER!!!!

  2. RenéSmurf zegt:

    ja, de zon moet je toch altijd weer mee uitkijken he, maar dat kwam dus ook weer helemaal goed! En lekker genieten van de vakantie.

  3. Suskeblogt zegt:

    lekker eten en drinken plus mooi weer, wat wilt men nog meer ?

  4. John zegt:

    Een beroerde zomer in Nederland? Ik weet niet maar volgens mij een geweldige zomer dit jaar. Alleen augustus was slecht.

  5. Linda zegt:

    Ik geniet nog even met je mee, Maar behalve 3 slechte weken in augustus was het weer toch top?

  6. realjager zegt:

    @John & Linda, ik heb er in de maanden voor augustus niet van kunnen genieten maar vond het nou ook niet echt super mooi weer… Viel wat tegen dit jaar. Wel hadden we een mooi voorjaar dat weet ik nog wel!

Geef een reactie

