Zomaar een kerstborrel

Venlo On Ice, een leuke locatie voor een borrel avondje met collega’s.

De avond voor oudejaarsdag hebben we een soort kerst borrel gehad met collega teamleiders bij de IJsbaan van Venlo.
Toeval wilde dat er een Curling toernooi was gepland en dat er een aantal van de opgegeven teams niet meedeed.

Er was een bekende en zonder dat we het hadden afgesproken onder elkaar stonden we ineens op het ijs als team voor een Curling wedstrijd.
Mijn teamgenoten en ikzelf hadden natuurlijk nog nooit eerder aan Curling gedaan want zo populair is de sport hier niet in Nederland.

Ik ken Curling alleen maar van de Olympische spelen waar ze met zo’n vegertje als een gek voor een Curling steen aan het vegen zijn.

We hebben in totaal drie potjes gespeeld en behalve de eerste hebben we de andere twee ruim gewonnen. Het was wel even wennen met die stenen van zo’n 1600 Euro per stuk sjoelen maar na een aantal glij sessies hadden we de smaak goed te pakken.
Het is toch best wel een leuke sport maar wel een dure en je hebt er ijs voor nodig, wat ook niet altijd aanwezig is.

We werden uiteindelijk achtste van zestien teams en weden ook nog even apart genoemd als onervaren team met potentieel.
In ieder geval hebben we een gezellige avond gehad met een niet alledaagse bezigheid voor een avondje stappen met collega’s.

De tegenstander even bang maken is altijd leuk (klik groot)

Zo, die stenen zijn best zwaar maar je mag er ook niet mee gooien, ze moeten op de ijsvloer blijven.. (klik groot)

En alweer staan we voor tegen een team die al meerdere dagen heeft meegedaan en wij doen het net een uurtje…. (klik groot)

Het succesvolle team met naast mij nog een ongenode gast die denkt leuk te zijn…(klik groot)

De regelaar van ons meedoen aan het toernooi, Monique en ze vond het allemaal maar wat leuk!. (klik groot)

Natuurlijk een medaille uitreiking nadoen is ook altijd leuk na de olympische spelen!. (klik groot)

Dit bericht werd geplaatst in Mijn uitstapjes, Mijn werk en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Zomaar een kerstborrel

  1. RenéSmurf zegt:

    Sport is aan mij niet besteed, en nu ik dit zie besef ik dat toch weer.
    Maar evengoed, als jij het maar leuk hebt gehad.

  2. Wel een heel leuke bijkomstigheid bij de kerstborrel en goed voor de teambuilding 🙂

  3. logbankje zegt:

    Misschien wel een begin van een bedrijf Curling team te starten, het is goed bevallen. Hans

  4. Suskeblogt zegt:

    alleen al voor die dames zou ik me toch eens op glad ijs wagen ! 🙂

  5. John zegt:

    Leuke sport vind ik dat. Om te zien dan. Hoe het is om te doen kan ik alleen maar raden want nog nooit gedaan.

  6. madbello zegt:

    HA HA, beginners geluk noemen ze dat, maar kon je niet zo’n curlingbal meenemen, leuk op marktplaats 😉

Geef een reactie

