Company of heroes 2 Ardennes Assault

De cd hoes de Company of heroes 2(klik voor link naar site)

Voor mijn verjaardag kreeg ik van mijn collega teamleiders een BOL.com tegoed bon en daar heb ik deze game voor besteld.
Dit is eigenlijk een add on  van de originele company of heroes 2 game die over het Oost front gaat.

Deze add-on gaat over het laatste grote Duitse offensief  in de 2e wereldoorlog.
Ik ben zelf een paar keer in de Ardennen geweest en heb ook het grote Ardennen offensief museum bezocht in Bastogne waar de Amerikanen stand hielden tegen een overmacht aan Duitsers en omsingeld werden.

In deze game wordt deze slag dus in stappen nagespeeld. COH is een strategie game waarin je bepaalde punten moet veroveren en behouden om te winnen.
Dat doe je met een aantal eenheden die je in een basis kunt bouwen. Hoe meer punten je op de map bezet hoe sneller je een leger kunt opbouwen.

Je kunt  in teams van soldaten bouwen maar ook voertuigen en tanks. Daarnaast heb je nog een aantal support opties afhankelijk van welke missie en generaal er is geselecteerd.
Het is vooral een erg spannend spel en ziet er ook behoorlijk realistisch uit.
Het eerste deel van deze game kwam al in 2006 uit en heb ik ook veel gespeeld(klik).
De basis van deel 2 is de oorlog aan het Oost front en kwam vorig jaar uit. Daarna zijn een aantal download upgrades geweest en  tot slot dit deel met de naam Ardennes Assault…

Omsingelde Amerikanen in de Belgische stad Houffalize !..(klik groot)

Een Duitse stelling wordt onder vuur genomen door Artillerie!..(klik groot)

De laatste slag van de game is het bestormen van deze berg met bunker en dat is nog een hele klus !..(klik groot)

Je kunt in deze game zelf kiezen met welke company je speelt !..(klik groot)

Je bepaald zelf welke aanval je gaat doen en met welke company en schuift dit op een plattegrond net als in Risk en daarna vindt dat de daadwerkelijke slag plaats!..(klik groot)

Dit bericht werd geplaatst in Mijn Game Reviews en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Company of heroes 2 Ardennes Assault

  1. Rob Alberts zegt:

    Veel speelplezier!

    Vriendelijke groet,

  2. Hans zegt:

    Het viel me op naast het spel element, dat de meeste onderdelen in het spel wel kloppen met de werkelijkheid.
    Ben namelijk erg geïnteresseerd in de tweede WO. Hans

  3. Suskeblogt zegt:

    Die games zien er steeds realistischer uit zo te zien.

  4. RenéSmurf zegt:

    Zo, dat ziet er allemaal best heftig uit zeg!

  5. John zegt:

    die uitbreiding lijkt mij ook wel wat. Maar ik heb nog enkele spellen liggen die ik moet uitspelen.

  6. Met dit weer heb je de afgelopen dagen vast genoten van je spel

Geef een reactie

