Wolfenstein the new order

De cd hoes van wolfenstein the new order!

Vandaag niks over de hittegolf, het laatste nieuws of mijn werk maar gewoon over een game die ik de afgelopen dagen heb gespeeld.
Ooit speelde ik de orginele game ergens bijna in de vorige eeuw met een vervolg waarover ik nog heb  geschreven in de begin dagen van de blog, return to castle wolfenstein was de naam toen(klik)
De game is al een tijdje uit maar was via de summer sale van Steam voor nog geen 20 euro aan te schaffen..

De game is gemaakt vanuit de bethesda studios(klik) en daar komen de laatste jaren alleen maar goede oude games vandaan. Ik kan ook niet wachten op Fall-out 4 maar tot die tijd geniet ik van veel oude en nieuwe games.
Zo zijn ze nu ook bezig met een nieuwe remake van Doom en dat is zeker goed nieuws!

Wolfenstein is een FPS(first person shooter) game die gaat over de ontwikkelingen in de tweede wereld oorlog. In “the new order”is de oorlog anders afgelopen en heeft Duitsland gewonnen. De game figuur die je speelt is een Amerikaanse commando die de Duitsers eenhandig wil verslaan.
Je vecht tegen “super soldaten” en heel veel andere rare figuren en je doel is het doden van de lelijke Helga en generaal “totenkopf”die ook in de voorgaande games al een hoofdrol hadden.

Je komt in de game op veel lokaties, zo ligt het kasteel van generaal Totenkopf blijkbaar in Paderborn en daar is toevallig ook onze oudste dochter geboren.  Daarnaast ga je naar Londen en ook naar de maan dus je zie nogal wat verschillende omgevingen.
De game is echt gewoon een ouderwetse knal game zonder poes-pas of mulyiplayer rommel, gewoon lekker knallen en daar ben ik toevallig best goed in, dus het was weer genieten!

Ik dacht eerst dat er Detmold stond want daar heb ik gewoond maar het was de maan! !..(klik groot)

Gewoon gestolen kunst te vinden in een bunker in Berlijn… !..(klik groot)

Zo had de Duitse overwinning er in Berlijn ook uit kunnen zien !..(klik groot)

William Joseph Blazkowicz de hoofdrolspeler die jij speelt !..(klik groot)

Lieftallige Helga die net een slag in haar gezicht heeft gehad en jouw beloofd dat ze je gaat veroorden!..(klik groot)

Ergens op de maan en veel bloed en verbrande lichaamsdelen!..(klik groot)

Dit bericht werd geplaatst in Mijn Game Reviews en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Wolfenstein the new order

  1. logbankje zegt:

    Wolfenstein ken ik nog wel uit de begin fase.
    Nu is het wel heftiger, of grafischer beter geworden.
    Het is ook geen weer om nu binnen te game. Hans

  2. RenéSmurf zegt:

    Ik vind de nachtwacht dan het leukst, om die tegen te komen, en te herkennen ook.
    ja, en voor de rest, je zal er vast helemaal in opgaan.

  3. John zegt:

    Ik moest hem voor mijn buurman kopen via Steam omdat hij dat zelf niet durfde lol. Hij had ook al moeite door het spel te geraken 😀

  4. madbello zegt:

    Ja lachen, ik heb tegenwoordig niets met games. Maar in 1993 heb ik speciaal een computer gekocht met Windows 416 gekocht (ruim 3000 guldens) om Wolfenstein te spelen. De eerste keer zag ik in mijn slaap nog die gangen van het kasteel in mijn dromen voorbij komen. Toen der tijd was het al een cool spel 😀

  5. Het ziet er wel levensecht uit.

Geef een reactie

