Zeven jaar rookvrij

Ergens in 2001 of 2002 op een feestje wil ik best nog wel eens Churchill nadoen met een shagje..

Het is vandaag precies 7 jaar geleden dat ik mijn eerste rookvrije dag meemaakte na een rokersleven van ruim 20 jaar.
Ieder jaar toch weer even een momentje om bij stil te staan maar ik ben het volgens mij vorig jaar gewoon helemaal vergeten.
Toen die stop dag was het de vrijdag voordat we naar bospop gingen in Weert, dat toen nog vlak bij mijn werkplek plaatsvond.

Toen zeven jaar geleden in 2008 traden er veel artiesten op die er nu ook weer bij zijn zoals ZZop en Europe maar ook The Bangels, crowded house en Santana, tha dat waren nog eens tijden(klik voor die blog)!
Ooit ergens in mijn zestiende levensjaar op een schoolreisje in london heb ik mijn eerste sigaret gerookt en daarna alleen maar meer en zwaardere shag gaan roken tot ik iedere week zo’n 3 pakjes zware “van Nelle” per week er doorheen rookte.

Toen in 2008 had ik het wel gehad met roken. Ik was 36 en voelde me slecht, had last van hoesten en hoofdpijn en een conditie van een legbatterij kip. Ik nam toen het besluit om te stoppen met roken en meer te gaan bewegen.
Sinds dat moment voel ik me veel gezonder, gelukkiger en ook veel minder gestrest. Het was voor mij een belangrijk besluit in mijn leven waar ik tot op heden geen moment spijt van heb gehad.

Ja ook hier sta ik met een peuk in mijn hand op een foto in mijn oude woonplaats Grou waar we op een bungalow park een huisje hadden…..

Bezoek aan Callantsoog met mijn maatje Steven en daar ook weer die niet weg te denken peuk…..

Er zijn maar weinig foto’s waarop ik daadwerkelijk zo’n peuk draai maar dit is er 1 op de camping in Callantsoog…..

Ook tijdens studeer momenten was het pakje van Nelle shag altijd dichtbij…..

Dit bericht werd geplaatst in Mijn persoonlijke info en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Zeven jaar rookvrij

  1. Rob Alberts zegt:

    Dit Millennium rook ik niet.
    De dertig jaar daarvoor probeerde ik van mijn nicotineverslaving af te komen.
    Nu taal ik niet meer naar een rokertje!

    Zomerse groet,

  2. logbankje zegt:

    top van je, je bent een gelukkiger mens geworden. Hans

  3. Geweldig en blijft een lekker gevoel he er vanaf te zijn. Ik ben nu twee jaar van het roken af en had nooit verwachgtr dat het mij zo makkelijk zou lukken. Zal waarschijnlijk net even goed gezeten hebben tussen mijn oren.

  4. Suskeblogt zegt:

    ik zal dit eens tonen aan mijn vrouw, als die tenminste van het roken af wilt geraken.
    Dikke proficiat in ieder geval.

  5. RenéSmurf zegt:

    ja, zo vliegen de jaren om! En als je maar lang genoeg doorleeft worden de gerookte jaren steeds minder ten op zichte van de rookvrije jaren! Gezond bezig, lekker zo doorgaan.

  6. John zegt:

    Gefeliciteerd met deze mijlpaal. Ik ben er nu ook alweer heel wat jaren vanaf. EN ook geen dag spijt van..

  7. madbello zegt:

    Die oude goude tijd, heerlijk die foto’s. Ik ben helaas weer begonnen met roken na een stop van 6 jaar, maar knap 😉

Geef een reactie

