Terugblik zaterdag deel 1

Op de kamer op in de Kazerne van Blomberg samen met 2 collega’s lekker een biertje drinken..  ..

Na mijn vorige update ben ik maar weer eens in de archieven gedoken en heb ik ontdekt dat ik nog heel veel oude foto’s heb die zijn gescand maar nooit online zijn gezet. Daarnaast  leek het mij leuk om een een nieuw wekelijks thema te maken van een soort terugblik serie.

Daarmee ga ik dus vandaag starten en ik begin met mijn diensttijd omdat ik recentelijk veel nieuwe Facebook contacten erbij heb gekregen uit mijn dienstperiode.
Ik was nog dienstplichtig en ben opgeleid voor luchtmacht bewaker in Nijmegen op de Limos en daarna op 3 GGW(Groep geleide wapens) geplaatst in Blomberg en omdat van daaruit 4 patriot/hawk squadrons aan gekoppeld waren zat ik op het zogenaamde 327 squadron.

Terugkijkend was het toch wel een heel bijzondere periode in mijn leven waarin ik heel veel heb geleerd en meegemaakt en ontzettend veel plezier heb gehad maar er was ook veel verveling want we hadden nog geen mobieltjes met spelletjes en dan een uur lang in een wachthokje zitten dat gaat echt wel vervelen als er niks binnenkom.

Vooral de nachtdiensten duurden lang met een beetje flipperen of voor de derde keer een film kijken met Jean Claude van Damme die je de eerste keer ook al niks vond maar zo was het toen. Ik las in die tijd ook nog wel veel maar veel meer dan dat was er gewoon niet. Geen internet, geen Facebook maar dan wel weer een walkman maar ja dan weer wel met cassettebandjes dus dat was ook al gauw vervelen. Tegenwoordig kun je je gelukkig prima vermaken met alle media  maar dat was toen dus wel anders!
Volgende keer meer dienst maar dan verder in Nederland en naar Amerika en Noorwegen op oefening!

Afscheid van collega Jan die een spelletje moet doen met een touwtje en drankjes drinken.. Dit alles na direct na oefening want iedereen zit er bezweet en nat bij….(klik groot)

Pistool schieten op de schietbaan want je moest met alle wapens kunnen omgaan!…(klik groot)

Toch wel mijn favoriete wapen de FAL, die schoot nog lekkerder als de huidige Dimaco waar defensie nu mee rondloopt….(klik groot)

Meer bier drinken met collega’s en dat deden met regelmaat ook gewoon een hele ochtend na een nachtdienst..(klik groot)

Beetje TV kijken of een gehuurde film en maar wachten tot je een patrouille moest gaan lopen en dat dan acht uur lang….(klik groot)

Beetje linkeballen op de foto want het was altijd gezellig met mijn dienstmaten.. Let ook vooral niet op de posters op de achtergrond want dat hadden we allemaal!…(klik groot)

Op naar de eetzaal voor een blauwe hap(Chinees) daarna waarschijnlijk naar de soldatenmess voor een biertje…(klik groot)

Nog een keer op de kazerne kamer maar dan zonder bier en met mijn eerste team…(klik groot)

Dit bericht werd geplaatst in Mijn diensttijd en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Terugblik zaterdag deel 1

  1. madbello zegt:

    Je scanner maakt over uren zo te zien, altijd leuk die oude kiekjes 😉

  2. logbankje zegt:

    Je bent onder tussen wel een echte oude stomp geworden. Hans

  3. Rob Alberts zegt:

    Deze tijd heb ik overgeslagen, of nog beter men wilde mij niet.
    De saamhorigheid ziet er goed uit.

    Vredelievende groet,

  4. Suskeblogt zegt:

    Internet is niet meer weg te denken. Toen was het anders.

  5. RenéSmurf zegt:

    Ja, toch mooi, je verleden online zetten. Het is zoals het is, ik heb gelukkig niet lang in dienst gezeten.

  6. Soms denk ik wel eens jammer dat de dienstplicht afgeschaft is. Zou voor veel mensen heel leerzaam zijn.

Geef een reactie

